Jak znaleźć dobre biuro rachunkowe? Na co zwracać uwagę przy jego wyborze? Takie dylematy nieobce są wszystkim podatnikom decydującym się skorzystanie z usług biur księgowych. Ważne są oczywiście takie aspekty jak jakość usług, doświadczenie i kwalifikacje zawodowe pracowników biura, cena itp. Niemniej jednak koniecznie też trzeba dowiedzieć się o to czy biuro rachunkowe ma wykupioną polisę OC. Jest to niezwykle ważne ? szczególnie w sytuacjach, kiedy biuro rachunkowe popełni błąd.

Każdy podatnik powinien pamiętać o tym, iż to on odpowiada przed takimi organami jak urząd skarbowy oraz zakład ubezpieczeń społecznych. Wszelakie kary czy zaległości są przez te instytucje egzekwowane właśnie od niego. Jeżeli zatem biuro rachunkowe popełniło błąd, wskutek którego klient poniósł finansowe straty, może się on domagać odszkodowania. O wiele łatwiej jest wówczas, gdy biuro jest ubezpieczone. Sam zresztą fakt, że takową polisę posiada świadczy o poważnym podejściu do obowiązków, a błędy mogą przecież przytrafić się każdemu.

Podatnik musi zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności spoczywającej na jego barkach. Co prawda to wynajęte przez niego biuro rachunkowe zajmuje się prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sporządzaniem raportów finansowych itp., ale wszystkie dokumenty są podpisywane przez podatnika. Jest zatem wskazane, aby był on zorientowany w kwestiach księgowych, nie wspominając już o tym, że to w jego interesie leży ścisła współpraca z biurem. Przy podpisywaniu umowy trzeba zatroszczyć się o wyszczególnienie zakresu obowiązków i granic odpowiedzialności biura.

ZOSTAW KOMENTARZ
Komentarz

*